10. fejezet

2012.12.22 16:00

 

Suli - nem csak tanulásra

10.    fejezet

Újra a jelenben. Lizi még mindig dühösen emlékszik vissza az incidensre. A többi lány meg csak bámulja, vajon mi baja lehet.

Amikor még ébren voltam rajtam gúnyolódtak, de úgy, mintha ott sem lennék. Majd mikor elaludtam meleg vízbe mártották a kezem, hogy bepisiljek, amit sikerült is elérniük. Az egész partiról egy csomó szemléltető fénykép készült, amit nyomtatott formában kiragasztgattak a suliban. Utána egy hónapig engem csúfolt az egész iskola. Még verset is költöttek:

 

„Hisztis Gizi,

Tiszta dili

Azt hiszi, a neve Lizi,

Ne higgy neki csupa pisi!”

 

Nem a legeredetibb, de nagyon rosszul esett, mikor ezt ismételgetve mutogattak rám. Egy ideig, csak Bogi és Lili volt a barátnőm – akik tök kedvesek voltak, ahhoz képest, hogy nem hallgattam rájuk – majd minden visszaállt a régi kerékvágásba. A hajam is visszanőtt az óta…

-        Lizi! Lizi, itt vagy még? – térített magamhoz Réka keze, amint az arcom előtt hadonászott.

-        Ja, igen, bocsi – ráztam ki a gondolatokat a fejemből. – Miről is beszéltünk?

-        Arról, hogy Bogi elvállal két lányt a kilencedikből. És egyet Rozi is, csak nem a Lipnert  - emlékeztetett Detti.

-        Értem. Bocsi még egyszer. És köszönöm.

-        Én pedig sok mindenkit ismerek, szóval mondjuk 4-et megírok – folytatta Réka. – Akkor lássuk csak… nyolc pipa, maradt hét.

-        Abból elvállalok hármat – szólalt meg Detti. – Így neked csak négy jut.

-        Meg is vagyunk. Mindenki írja majd le, akivel elkészül! Detti, megcsináljuk Lipnert? – nézett Réka Dettire, aki vállat vont.

-        Legyen.

-        Oké, akkor Lizi, tedd hozzá a listánkhoz az Ádám által gyűjtötteket.

-        Oké. És ezer hála!

A többiek mosolyogva legyintettek és bementek a terembe. Egyedül maradtam, a radiátoron ülve. Na és ki termett ott mellettem?

-        Heló, mizu?

-        Szia. Semmi érdekes – válaszoltam a közelségétől vadul verő szívvel. – Miért?

-        Ja, csak itt ültél egyedül, gondoltam társaságot nyújtok – kacsintott Levi. – Te tegnap tényleg bealudtál a buszon? – röhögött.

De nem tudtam válaszolni, mert a folyosó másik végéről füttyentettek neki és le is lépett. Így én is bementem a lányok után.

Az ajtón belépve fejbetalált egy felém repülő, rózsaszín plüss, amivel a fiúk dobálóztak. Miután jól kiröhögtek, fölvettem a földről a nemkívánatos, szőrös tárgyat.

Az osztály kabaláját tartottam a kezemben, Pocahontas-t, a játékmalacot. Mivel a héten már harmadszor voltam a célpontja, felhajítottam a Tv-s szekrény tetejére, hogy más ne járjon hasonlóképpen. Kristóf és Botond egy vonalzóval megpróbálták lepöckölni, de már becsöngettek és a Csepp testvérek közül az egyik sietett be a terembe, hogy jön a tanár. Így a disznó ott imbolygott szekrény szélén.

Nem volt idő ezen tűnődni, mert a matektanár, Gábori tanárnő besietett az ajtón. Ugyan senki nem állt, szájából most is elhangzott a jól ismert mondat:

-        Üljetek le!

Az ő órái sohasem telnek unalmasan, csak a matekkal nem törődik senki rajta kívül. Ezen a napon minden akkor kezdett érdekessé válni, amikor Gábori a táblánál magyarázott, és épp Zolival szerette volna megszerettetni a százalékszámítás szépségeit – kevés sikerrel. Mert ekkor Pocahontas-nak végre sikerült legurulni és egyenest Gábori oroszlánsörény stílusú hajkoronáján landolt. Az osztályból kitört a röhögés, az áldozat bezzeg nem győzött szitkozódni, ami csak fokozta a hangulatot.

A szünetben nevetve meséltük az emelteseknek.

-        Igen? – kérdezte nevetve Lili. – Az biztos vicces volt.

-        Ja – bólogatott Tibi.

Hirtelen valaki hátulról megragadta a vállam, és felüvöltött.

-        Wááá!!! – összerezzentem, de nem lepődtem meg, tudtam, csakis egyvalaki lehetett. Megfordultam és tényleg.

-        Ne már! – Bendi (az osztálytársunk) állt mögöttem elégedetten vihogva.

­* * *

Otthon a Facebook-ra belépve láttam, Ádám üzent. Átküldte a beígért személyleírásokat. Mindent elmentettem, külön, és kijegyzeteltem a meglévő neveket. Sem Levi, sem Lipner nem volt köztük.

* * *

Másnap megmutattam a listát a többieknek.

-        Lili, az ismerősöd nincs még kész, igaz? – kérdezte Réka.

-        Nem, nincs.

-        Akkor jó. Lizi, letudjuk ma az első kört?

-        Vagyis?

-        Egyet én, egyet te, és együtt megyünk – magyarázta Réka.

Így hát a nagyszünetben lementünk Leviék termébe… 

 

Minden jog fenntartva