7. fejezet

2012.12.01 16:00

Suli - nem csak tanulásra

7.        fejezet

Lizi, jó néhány megállónyira az otthonuktól, ácsorgott és Ádámmal beszélgetett. Próbálta meggyőzni, ne árulja el Levinek, amit róla mondott.

-        Mond, ugye nem mondod el neki? – kérdeztem immár másodszor.

-        Nem is tudom… Lehet, hogy eljár a szám… - hallottam, hogy csak viccel, de komolyan vettem, s ez lett a vesztem.

-        Kérlek ne! – könyörögtem.

-        Rendben – nevetett. – Kössünk alkut – erre magasba emeltem a szemöldököm, de Ádám figyelmen kívül hagyva folytatta. – Én nem szólok Levinek, és te cserébe megírsz nekem valamit.

-        Csak, hogy közbeszóljak, nem vagyok egy tipikus él tanuló...

-        Az nem baj. Of –re kell írni egy fogalmazást, amiben minden osztálytársunkat meg kell említeni pár jellemző mondatban.

-        Egy osztálytársad sem ismerem. Hogy tudnék fogalmazást írni róluk?

-        Egyezzünk ki abban, hogy amit összegyűjtöttem, az kb. 15 jellemzés, azt odaadom, és te az összes ilyen ön- és emberismerő házimat megírod.

Sóhajtottam, ebből már nem mászom ki. Sok munkával jár, de sokat is ér.

-        Legyen. Vállalom.

Kezet ráztunk, majd Ádám búcsút intett és befordult egy utcába. Miközben én is hazatartottam (jó hosszú útnak ígérkezett), magamban sorra vettem a történteket.

Negatívum: sok pluszfeladat.

Pozitívum: Levi szépnek gondol, szakít az idegesítő barátnőjével, van esélyem nála, és nem tudja meg, mit mondtam, vagy tettem.

Ezeket számba véve, máris derűsebben telt a délutánom.

* * *

Hétfőn a suliban mindenről beszámoltam Dettinek és a többi lánynak aki kint tartózkodott a folyosón.

-        Tehát nem vett észre, és be is vette, hogy nem hallottad?! – hüledezett Lili.

-        Nem – ráztam a fejem.

-        Ügyes – nézett rám nevetve.

-        Várj, valamit nem értek. Tetszel neki, és szakít a barátnőjével. Ez miért rossz?

-        Nem, Bogi, ez jó – javítottam ki. – A rossz, az a fogalmazás, amit az osztályáról kell írnom Ádám nevében.

-        Képes volt ilyen feladatot rád erőszakolni?

-        Legalább jobban megismeri Levit is.

-        De beszélnie kell a többi odajáró „nagymenővel”is.

Réka, Rozi és Detti (ilyen sorrendben), egymás szavába vágva érveltek, ki ellenem – ki mellettem.

-        Maradjunk annyiban, egy: ez mind csakis az én bajom, kettő: húzós lesz, de valahogy majd megoldom – sóhajtottam (mostanában sokat kell).

-        Segítek – szólalt meg Detti.

-        És én is – csatlakozott Réka.

Lili és Bogi összemosolyogtak.

-        Akkor mi is.

Mindnyájan Rozira néztünk.

-        Jól van, persze, én is. Adta meg magát. – De csak pár embert vállalok.

-        Köszi. Mindenkinek. – vigyorogtam.

-        Van határidő? – kérdezte Detti.

-        Igen, biztos… Ja, persze! Mondta is, jövő szerdára kell – ugrott be.

-        Rendben, az még több mint hét. Osszuk be, ki mennyit és kiről ír – szervezkedett rögtön Réka.

-        Először csak a mennyiséget beszéljük meg, mert ma este kapom meg a 15 személyt Ádámtól.

-        Jó. Azt hiszem 30-an vannak… - rábólintottam, úgyhogy folytatta. - … ebből 15-öt Ádám már összeírt. nekünk pedig szintén 15 maradt. Kezdjük veled, Lili. Te ismersz onnan valakit?

-        Igen, a nővérem barátnőjének az öccsét. De csak köszönőviszonyban vagyunk.

-        Az tökéletes. Eddig van egy. Bogi? – fordult Réka most Bogihoz.

-        Én senkit nem ismerek, de bevállalok két lányt. Bárkit, csak ne kelljen Lipner Ellát – szögezte le undorodva.

-        Őt én sem vállalom – húzta ki magát Rozi.

Rólam egyértelműen tudják, hogy nem megyek oda hozzá, mert egyszer velem nagyon szemét volt, de még régen.

Az egész öt éve kezdődött…

 

Minden jog fenntartva