8. fejezet

2012.12.08 16:00

 

Suli - nem csak tanulásra

8.        fejezet

Visszamentünk az időben, mégpedig 5 évet. Lizi 8 éves és általános iskola 3. osztályába jár, Ella 10, és egyel fölötte.

Ella a 4-ből pizsipartit tart a jövő héten. Az évfolyamáról minden lányt meghívott és tőlünk is jó-párat. Mivel minden évben egész a következőig emlegetik a bulijait, most végre szeretnék én is elmenni.

-        Szerintem ez rossz ötlet – szólt Bogi.

-        Azért megkérdezem, hátha.

És így is tettem. Egyik nap suli után, mikor Ellát egyedül láttam sétálni a boltsoron, elbúcsúztam a barátnőimtől, és odamentem hozzá.

-        Szia! Köszöntem rá. Hiba volt. Kétszer is maga mögé nézett, majd végül megkérdezte:

-        Nekem szóltál? – félénken bólogattam

-        Simon Lizi vagyok a 3.A osztályból…

-        És? – kérdezte sürgetően.

-        …és a barátnőimet meghívtad a partidra – dolgoztam ki egy füllentést. – Azt mondtad nekik, engem is meghívsz, engem meg azért érdekel, hogy így lesz-e, mert akkor nem szervezek programot aznapra.

-        Ó, Simon Lizi! Persze! Beszéltem azokkal a lányokkal, van is már egy meghívóm a számodra, csak most pont nincs nálam, de majd holnap, a suliban odaadom. Szombatig még úgyis van három nap.

-        Ja, köszi. Oké – mondtam feleslegesen, mert ő meg se várva a válaszomat sarkon fordult, és tovatipegett.

* * *

Másnap a padomban találtam egy borítékot, „Gyér Lidi”-nek címezve. Nem baj, a szándék a fontos.

-        Én még mindig azt mondom, hogy nem kéne elmenned – lépett mellém Bogi.

-        Én meg igazat adok neki – tette hozzá Lili.  – Láttuk, amikor behozta azt – bökött a kezemben tartott levélre.

-        Igen, úgy fogta, mintha nyálkás lenne és azt mondta az utánfutóinak, idézem „Undorító ez Lidi! Legalább bevált a terv, és nem kell új áldozatot keresni”. Aztán röhögve vonultak ki.

-        Na persze! Ezt most csak azért mondjátok, mert titeket nem hívott meg – erősködtem. – Be is bizonyítom. Mostantól nem veletek, hanem Elláékkal fogok játszani! – duzzogtam.

Úgyhogy ott hagytam őket és áttársultam a 4-esekhez.

-        Szia Ella!

-        Szia… - nézett rám unottam.

-        Lizi – segítettem ki.

-        Ja igen! Szia Lidi! – mosolygott.

-        Lizi – szóltam másodszor is.

-        Nem mindegy? – förmedt rám. Majd újra elmosolyodott. Ijesztőek a hangulatváltozásai. – Mizu?

-        Semmi, csak meg akartam kérdezni, játszhatok-e veletek?

-        Na, Lidi, gyere csak! – hívott magukhoz, így harmadszorra már nem akartam kijavítani.

-        És mit játszotok? – kérdeztem boldogan, mert megengedték, hogy csatlakozzam.

Ella összehajolt a többiekkel, és sugdolóztak valamin. Majd kiegyenesedett.

-        Szerepjátékokat. Most én mondom meg, ki-ki lesz – vigyorgott, mire a lányok elkezdtek vihogni, én meg utánoztam őket.

-        Az tök jó! Hogy kell játszani?

-        Aki soron van, elmond egy alap történetet és elmondja ki kit játszik, aztán folytatjuk – bólintottam. Izginek hangzott. – Lássuk csak… Meg is van! Főszereplő Gizi, aki…

Becsöngettek. Ezt most nem tudtam meg.

­* * *

A hét maradék két napján is odamentem hozzájuk a szünetben, de ebben a játékban Ella nem került többet sorra. Liliék egy ideig még kifejezték nemtetszésüket, később már nem szóltak hozzám, péntekre pedig elkezdtek kerülni. Aznap délután félrehívott pár lány Ella osztályából.

-        Lidi!

-        Tessék.

-        Ella kérte, hogy mondjuk meg, hogy lehetőleg overálos pizsiben gyere, a poén kedvéért, mert rendhagyó pizsamaparti lesz.

-        Rendben – mentem bele.

Nem kellett volna. Igaza volt Bogiéknak. De haladjunk sorjában…

 

Minedn jog fenntartva