9. fejezet

2012.12.15 16:00

 

Suli - nem csak tanulásra

9.        fejezet

Lizi elment Ella bulijába, hiába figyelmeztették barátnői, nem kéne. A tanácsot figyelmen kívül hagyva ráakaszkodott a 4-esekre, akik azon a szörnyű estén alaposan ki is toltak vele.

Ella nyitott ajtót.

-        Á! Szia, Lidi! De jó, nem fogtad be a hajad! – csillant fel a szeme. – Befonhatom neked?

-        Aha – vontam meg a vállam.

Behívott a házba – ami mellesleg hatalmas! Csak az előszoba akkorának tűnt, mint nálunk az egész emelet – majd azt hiszem a szobájába mentünk, bár nem teljesen biztos… Ha jól néztem, épp 3-szorosa az enyémnek, és az egyik felét hálószobának, a másikat nappalinak rendezték be.

Én érkeztem elsőnek.

Ella leültetett egy fésülködő asztal elé, kettéválasztotta a hajam, majd 3-3 felé és nekiállt befonni. Gyorsan haladt, de mire végzett mindenki megérkezett. A „gyülekező” után odament mind a 30(!) lányhoz és átölelte őket. Majd összecsapta a tenyerét.

-        Most öltözzünk pizsibe! A legjobb, ha egyenként kimegyünk a fürdőbe. Kezdje Lidi – mutatott egyből rám.

Úgyhogy bevonultam átöltözni. Fölvettem a kék, macis, overálos pizsim, vigyázva közben a gondosan befont copfjaimra. Mikor kiléptem az ajtón, 3 másodperc leforgása alatt három dolog történt.

1.      észrevettem, hogy már mindenki átöltözött, de rajtuk nem cuki overál volt, hanem menő hálóing

2.      Hozzám vágtak egy ronda, rózsaszín plüssnyulat, amit reflexből el is kaptam

3.      Az így kialakult „idilli” pillanatról több fényképezőgéppel is lőttek pár fotót.

A következő pillanatban csönd lett, akik eddig nevettek, most abbahagyták, és a lány-sokaságból Ella lépett elő.

-        Főszereplő Dilis Gizi, aki azt hiszi, hogy meghívathatja magát egy buliba, minden következmény nélkül. Váratlan fordulat: a főszervező ezt mind előre eltervezte, csak, hogy mindenki megtudja, Gizi tiszta ciki. Fejlemény: a csodálatos szépségű főszereplő – dobta hátra a haját - , Bella mindent valóra vált, amit előre kiötlöttek, és befejezés: Gizit mindenki megutálja és jövőre, egy újabb parti után, lesz egy hasonlóan pórul járt barátnője. Addig is, csatlakozz az eddigiekhez! Ja, és előre is szép álmokat!

A sírás szélén álltam, ami ugye 8 évesen nem volna ciki, ha nem épp most tiportak volna a porba.

-        Nézzétek, mindjárt elbőgi magát! – szólalt meg egy lány az évfolyamról.

-        Bömbölj csak, Dedós Lidi! – mondta gonoszan Ella. Páran csatlakoztak hozzá, majd mindenki ezt kezdte skandálni. – Dedós Lidi!

Mindenki röhögött, én meg kirohantam a fürdőbe, megerősítve a tényt, hogy picsogós vagyok.

Megragadtam egy ollót, ami ki volt készítve a pultra, mintha előre tudták volna, hogy kelleni fog. Levágtam a copfom. Legalább a miatt ne csúfoljanak. Kár volt. Most még visszataszítóbban festettem. De ekkor már mindegy volt. Fülem mögé simította a hajam, s ez most már nehéz műveletnek bizonyult, mert olyan rövid lett, hogy nem akart ott maradni.

Kulcsra zártam az ajtót, habár, ha eddig nem jöttek utánam, nem is fognak. Leültem a szőnyegre, hátamat a fürdőkádnak támasztottam, és mivel mást úgyse tudtam volna csinálni, elkezdtem gondolkodni.

Persze, most már eszembe jutottak azok a szegények, akiket előttem megszívattak. Úristen, de hülye vagyok! Nem is értem, hogy jutott eszembe meghívatni magam. Ezen már késő aggódni. Csak húzzam ki valahogy reggelig. Az kizárt, hogy előbb értem tudnak jönni.

* * *

Nem tudom, meddig ültem ott, de közben párszor elszunnyadhattam. Mindenesetre arra ébredtem, hogy előrebillentem. Aztán kopogni és dörömbölni kezdtek a z ajtón, s mivel erre sem reagáltam, kiabáltak is.

Kénytelen kelletlen megmostam az arcom és kidobtam a levágott tincseket. A zoknimat bámulva hagytam el a szobát.

Időközben odakint teljesen besötétedett és Ella szobájának padlóján ott hevert 30 alvásra előkészített hálózsák. Néhányan a földön ücsörögtek és beszélgettek, de sokan a Tv-t bámulták.

Igyekeztem elkerülni lenéző, undorodó, vagy épp sajnáló tekinteteket és bebújtam abba a hálózsákba, ami „Dilis Gizi” néven volt felcímkézve.  Lassacskán a többiek is lefeküdtek, de közel sem volt még a másnap.

Ekkor következett életem legrosszabb éjszakája.

 

Minden jog fenntartva